Tuesday, January 16, 2018

شیرینی کرینکل شکلاتی

شیرینی کرینکل شکلاتی یا شیرینی ترک دار یا ترک خورده شکلاتی که به نظر من وقتی ترجمه می شه لطف خودش رو از دست می ده با اون ترک های خوشگل سفید و سیاهش یکی از شیرینی های مخصوص کریسمس است که متاسفانه فرصت نشد به موقع پستش کنم دیشب داشتم عکسهام رو نگاه می کردم دیدم اگه اشتباه نکنم حدودا دوسالی هست که این عکسها توی هارد دیسکم خاک می خوره و اگه الان پست نکنم با توجه به اینکه کوکی زمستونی هست دوباره باید حداقل یکسالی توی نوبت بمونه اینه که تا زمستون تموم نشده و هنوز برف و بارون و سرما البته نه برای ما هست طرز تهیه ش رو که خیلی هم راحته براتون توضیح میدم.
مواد لازم:
پودر کاکائو ۱ پیمانه
شکر ۱ و ۳/۴ پیمانه
روغن کانولا  ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
وانیل ۲ قاشق چای خوری
آرد ۲ پیمانه
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
پودراسپرسو یا قهوه ۱ قاشق چایخوری (اختیاری)
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری (سرخالی)
طرز تهیه:
ابتدا پودر کاکائو, شکر و روغن را با همزن می زنیم تا حالت براق و ریگی شکل یا شنی شکل به نظر بیاد.
 حالا تخم مرغ ها رو دونه دونه اضافه می کنیم هر بار سی چهل ثانیه مواد رو می زنیم و بعد تخم مرغ بعدی رو اضافه می کنیم. نهایتا وانیل رو هم اضافه کرده و مجددا مواد رومخلوط می کنیم.
حالا آرد, بکینگ پودر, نمک و اسپرسو رو در کاسه ای مخلوط و از الک رد می کنیم. من ممکنه این بار مقدار اسپرسو رو کمی بیشتر کنم.
حالا آرد رو کم کم اضافه کرده و بدون اینکه مواد رو زیاد میکس کنیم با هم مخلوط می کنیم تا کاملا همه مواد یکدست بشه.
 وقتی مواد به حالت زیر در اومد روی ظرف رو سلفون کشیده و به مدت چهار ساعت تا یک شبانه روز داخل یخچال می گذاریم.
 روز بعد فر رو روی حرارت ۳۵۰ درجه گرم می کنیم اندازه شیرینی ها بستگی به خودتون داره اگه دوست دارید سایز بیسکویتی بگیره از اسکوپ سایز متوسط بستنی و اگه مثل شیرینی های عید بخواید با قاشق چایخوری مقداری برداشته در دست گرد کنید و داخل پودر قند بغلطونید و در سینی فر بچینید.
 کوکی ها رو در دست گرد کنید وقتی داخل فر میزارید حالت کلوچه ای می گیره.
 حالا سینی فر رو به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در فر می گذاریم تا بپزه.
این کوکی ها وقتی گرمه یه حالت نرمی داره پس گول نخورید که زیاد بزارید توی فر بمونه چون اگه وسطش خشک بشه دیگه لطف چندانی نداره و باید وسطش در عین حال که جویدنی هست ولی نرم هم باشه درست مثل شکل. نهایتا وقتی شیرینی ها سرد شد از کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف سرو می چینیم.
این مقدار مواد دقیق یادم نیست ولی فکر می کنم دو سه تا سینی فر کوکی داد پس اگه برای مناسبت و مهمانی خاصی نمی خواید می تونید مقادیر اون  رو نصف کنید.
امیدوارم خوشتون بیاد
و
نوش جان ***

No comments:

Post a Comment