Wednesday, May 30, 2012

آناناس پروانه ای

امروز یه مدل برش آناناس و توضیح می دم که برای پذیرایی کار قشنگیه. بطوریکه با چند برش ساده می تونیم به شکل زیباتری از مهمونهامون پذیرایی کنیم.
روش کار من تا حدودی با روش کار نمونه ی اصلی که توی نت از اون الگو گرفته ام فرق داره و این تفاوتِ البته جزئی را من در چند بار امتحان وانجام بوجود آورده ام که فکر می کنم حتی اگه کسی تازه کار هم باشه و برای اولین بار بخواد اون و درست کنه بتونه به نتیجه ی دلخواه خود برسه.
*
*
*
مراحل کار:
برای مرحله ی اول کار به یک آناناس بزرگ احتیاج داریم. آناناسها معمولا چند نوعند. آناناس های کشیده و بلند برای کار نمونه مناسبی نیستن پس ترجیحاً نوعی و انتخاب کنید که توپر و پرگوشته. 
آناناس و شسته و از وسط نصف می کنیم
سر و ته آناناس و میگیریم.
اولین مرحله ای که می خوام بگم مربوط به شاخکای پروانه ست به همین دلیل حتما باید حوصله به خرج بدین که هنگام ایجاد بریدگی در داخل آناناس, اجزایی که نباید قطع بشن اشتباهاً بریده نشن.
لطفا برای دیدن تصاویر واضح تر روی عکسها کلیک کنید.
در قسمت مرکزی یه شیار باریک نهایتاً به عمق نبم سانت حتی کمتر, روی سطح آناناس بوجود میاریم. و بعد از گوشه ی سمت راست با دو سه میلیمتر فاصله یک شیار دیگه بوجود میاریم. منتها انتهای این شیار می بایست ته شیار قبلی رو قطع کنه. همین حرکت و با قسمت چب هم انجام می دیم و به این ترتیب یه باریکه سه گوش از داخل آناناس جدا می کنیم. 
 قسمت زیر همون بخشیه که گفتم تغییراتی در اون بوجود آورده ام.
حالا پوست آناناس رو می گیریم.و آناناس و از قسمت نصف شده رو سطح کار قرار می دیم. برای اینکه تقارن توی کار احساس بشه و کار زیباتری داشته باشیم باید شبیه خیاطی عمل کردیم به این معنی که نوک کارد و روی سه گوشی که در بالا اون و از آناناس جدا کردیم می گذاریم و با ته چاقو به صورت خیلی نا محسوس روی سطح بالای آناناس یه خط کوچولو نشونه می گذاریم. همین کار و برای سمت دیگه هم انجام می دیم و حالا با همان چاقو دو سر این شیار ها یا بعبارتی نشونه ها رو به هم وصل می کنیم. با این کار شاخکهای پروانه با قسمت پائین پرهای اون تو یه موازات قرار می گیرن.
حالا دقیقاً همون کاری و که بالا انجام دادیم و دوباره تکرار می کنیم یعنی از شیار بوجود آورده به فاصله دو سه میلی متر یکبار به سمت راست و یک بار به سمت چپ شیار دیگری بوجود میاریم و این دو را مثل سه گوش قبلی به صورت مورب به انتهای شیار مرکزی می رسانیم.  به این طریق دوباره یه سه گوش بلند از داخل آناناس در میاریم.
حالا از این شیار جدید تا ته آناناس رو میتونیم دو ربع دایره تصور کنیم که باید همین عمل و در هر کدوم از اونها جداگانه انجام دهیم. منتها باید مراقب باشیم تقارن و رعایت کنیم که زیبایی کارمون حفظ شه.
در آخر به چنین شکلی دست خواهیم یافت:
حالا باز برمی گردیم به شاخکهای پروانه:
باز هم اگر تصاویر گویا نیست روی اونها کلیک کنید تا بهتر متوجه بشید. آناناس و برعکس میکنیم. از قسمت سه گوشی که در ابتدای کار برای شاخکهای پروانه بریده بودیم به فاصله حدوداً دو میلیمتر یک شیار دیگه به موازات همون شیار ایجاد می کنیم. اگه یادتون باشه شیار قبلی حدودا به عمق نیم سانتی متر بود. پس اینجا هم نیم سانتی متر پائین می ریم. اینکار و برای اون سمت دیگه هم تکرار می کنیم. حالا از یک سر آناناس به سمت شیاری که تا عمق نیم سانت پائین رفتیم یک برش می دیم. منتها ابتدا از یه لایه خیلی نازک شروع می کنیم و به طور مورب پیش میریم تا برسیم به انتهای شیار اول. دوباره برای اون سر آناناس هم همین کار می کنیم. یعنی از سطح اناناس که تقریبا صفر است شروع می کنیم و آرام آرام جهت برشمون و تا نیم سانت پائین می بریم
و در نهایت پروانه ی شما آماده است و فقط کافیه اون و برش بزنین.  :)
*
*
*
*
*
امیدوارم دوست داشته باشید, درست کنید و لذت ببرید.



8 comments:

  1. عالی،زیبا،خوش سلیقه ...موفق باشی

    ReplyDelete
  2. وااااااااااااااااااااااااااااااای من کجا بودم اون موقع

    ReplyDelete
  3. سلام دوست عزیز
    خیلی کارهات قشنگ و جالبه ولی این بلاگ اسپات در ایران بلاکه و نیاز به وی پی ان داره و من یکی خیلی مشکل با وی پی ان دارم کاش حالا که تازه شروع کردی با بلاگفا یا پرشیت بلاگ مینوشتی که دوستان در ایارن هم بونن راحت ببینن
    .
    موفق باشی . عالیه کارهات

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام دوستم
      ممنونم از لطفت
      راستش خود منم از این موضوع خیلی خوشحال نیستم منتها از اونجا که کار کردن با قالبهای ایرانی رو خیلی دوست ندارم تصمیم گرفتم یه مدت به صورت امتحانی با این قالب پیش برم و انشالله اگه کسایی که به وبلاگم سر می زنن از کارهام خوششون اومد یه وب سایت طراحی کنم تا دوستای داخل ایرانم بتونن به راحتی وارد اون بشن.
      بهرحال انشالله تو اولین سفرم به ایران دنبالش رو میگیرم تا بشه راحت تر و بدون وی پی ان از اون استفاده کرد
      **** بازم ممنون از محبتت

      Delete
  4. من اولین بار هست این وبلاگ را میبینم دوست دارم به اینهمه هنر، استعداد وسلیقه تحسین بگم
    ته تنها جیدمان غذاها جیدمان تصاویر وصفحه فوق العاده حرفه ای ویونیک است
    مرسی خانم

    ReplyDelete
    Replies
    1. ممنونم دوست عزيز
      از اينكه از كارهام خوشتون اومده خيلي خوشحالم :)

      Delete