Wednesday, December 04, 2013

پیاز سوخاری در فر

یکی از پیش غذاهای مدرن که اینروزا خیلی هم طرف داره اونیون رینگ (Onion Rings) است که معمولا بین ما ایرانی ها به اسم پیاز سوخاری شناخته می شه. بد نیست بدونین بر خلاف اونیون رینگ های مشابه که معمولا باید در روغن فراوان سرخ بشه و کالری بالا و ریخت و پاش زیادی که داره باعث می شه ترجیح بدیم هرازگاهی اونها رو از رستورانها و فست فودها تهیه کنیم, تهیه این موردی که امروز در موردش صحبت می کنم خیلی کم زحمت, بی دردسر و در عین حال رژیمی است, خصوصا اگه با چیپسی که توی این پست آموزش دادم تهیه بشه که دیگه کاملا رژیمی است. پس در صورتیکه مایلید طرز تهیه اون رو بدونین در ادامه مطلب من رو همراهی کنین.
♥♥♥ دستهای کودکانه بامداد ♥♥♥

مواد لازم:
آرد  ١/٤ پیمانه
نمک  ١/٢ قاشق چای خوری 
فلفل سیاه  ١/٤ قاشق چای خوری 
فلفل قرمز  ١/٤ قاشق چای خوری 

ماست ساده  ١ پیمانه
تخم مرغ  ٢ عدد
آرد  ١/٢ پیمانه

چیپس خرد شده  ٤ پیمانه
پیاز بزرگ  ٢ عدد

روغن ٣ قاشق غذاخوری
طرز تهیه:
ابتدا فر رو روی ٢٠٠ درجه سانتی گراد روشن می کنیم. کف سینی فر رو کاغذ روغنی انداخته و ٣ قاشق روغنی که بالا گفته شد رو روی اون ریخته و داخل فر می گذاریم تا روغن داغ بشه.
بعد آرد رو به همراه نمک فلفل سیاه و قرمز در ظرفی مخلوط می کنیم.
توی یه ظرف دیگه ماست, تخم مرغها و آرد رو اضافه و کاملا با هم مخلوط می کنیم.
چیپس رو خرد کرده پیاز ها رو هم حلقه حلقه می کنیم. (حلقه های یک سانتی)
حالا حلقه های پیاز رو ابتدا در مخلوط آرد بعد در مایه ماست و بعد در چیپس می زنیم و روی سینی فر می چینیم و اینکار رو ادامه  می دیم تا سینی پر بشه.
حالا سینی رو به مدت ٨ دقیقه داخل فر گذاشته بعد از گذشت این زمان, پیازها رو این رو اون رو کرده و دوباره برای ٨ دقیقه یا تا زمانی که کاملا طلایی بشه در فر می گذاریم و نهایتا پیازهای سوخاری ما آماده است.
نوش جان ***

30 comments:

  1. ممنون عزیز گشنم شددددددد
    چونکه با چیپس درست میشه طعمش فرق میکنه یا مثل همون بیرونی ها میشه

    ReplyDelete
    Replies
    1. الهي
      مزه ش متفاوت است فرزانه جان، كاملا ترد و كريسپي است و از نظر من همين كه چرب و روغني نيست بيشتر مزه ميده

      Delete
  2. دوستش میدارم فراوون ، هر وقت رستوران سفارش دادم ، به خاطر روغنش دلم رو زده ، اما با این روش فکر کنم اصلا دیگه نفهمم چقدر دارم میخورم ، دست گل لاله جونم درد نکنه :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :* خوإهش مي كنم رزي جون
      آره، دقيقا مثل من، ايشالله درست كني و ازش خوشت بياد

      Delete
  3. وای ی یی دلم خواست لاله جون
    چه خوشکل و خواستنی شدند ، بخدا
    راستی خوب رفتی تو ترکیبات رژیمی ها ا ا ا :)))))))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. الهي، ببخشيد عزيزم گرچه مطمئنم خودت خيلي خوشمزه ترش رو درست مي كني
      ضمنا توام فهميدي گيلدا؟؟ يعني اينقد ضايع بود؟؟
      :)))

      Delete
  4. سلام لاله عزیز
    رسیدن بخیر . امیدوارم خوش گذشته باشه . چه سفر طولانیی شد !! من چند سال پیش پنج هفته رفتم ایران همه دوستام صداشون دراومد که، وای وای وای کجایی!!!! یکی دو ماهیه که پیچ فیس بوکم را فعال کردم و با ایده قشنگ و پر مهر افسانه عزیز (روی میز اشپزخانه ، که صفحه من رو در پیچ خودش معرفی کرد )کم کم دوستان دارن از وجود این پیج با خبر میشن.خلاصه اینکه در فیس یوک شما رو سرچ کردم ، سایتتون رو اورد .دیزاین ، رنگها و همه خیلی شیک و قشنگ و عالی بود . همانطور که از سلیقه شما انتظار میره . خواستم کامنت تبریک بگذارم اما نشد .همین جا تبریک میگم .خیلی طولانی شد . شاد باشید
    راستی با اجازه لینک شما رو هم در سایت وارد کردم

    ReplyDelete
    Replies
    1. ♥ سلام گیتا جان ممنونم از لطفتون
      بله سفر من اینبار خیلی طولانی تر از همیشه شد اما با این وجود دوستان من می دونن ایران رفتن من با خودم است برگشتنم با خدا و
      :))) راستش برعکس شما من اگه پنج هفته ای برم و برگردم باعث تعجب دوستانم می شم
      ***بهرحال از آشنایی تون خوشحالم ... خیلی تبریک می گم بابت پیج فیس بوکتون و امیدوارم هر روز موفق تر از روز قبل باشید
      ضمنا من هم درخدمتتون هستم, اینجا لینکتون می کنم و خوشحال می شم اموزشهای خوبتون رو در پیج سبز و ترش هم به اشتراک بگذارید

      Delete
  5. خیلی عالیه لاله جون. رژیمی و خوشمزه....خیلی هم خوشگله. دستت طلا خواهر جان :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. *** نوش جونت شادی جون انشالله درست کنی و از خوردنش لذت ببری

      Delete
  6. خو فدات شم خودت داری خودتو لو میدی ، وگرنه ما که بصری چیزی ندیدیم
    تا قبر اه اه اه ............... :)))))))))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. قوربونت برم توام اگه هفت هشت ماه بری ایران مجبور می شی خودت و به در و دیوار بزنی تا صد گرم صد گرم کم کنی
      :))))))))))

      Delete
  7. عالیه لاله جان واقعا هوس انگیز و اشتهاآور شده فکر کنم اگه یه بشقاب پرش رو هم برام بیارن بدون توجه به خطر سن بالا همه رو هپلی هپو کنم دستت درد نکنه ..از این ایده جدید و زیبا...♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. ممنونم صفا جان انشالله همیشه سلامت باشید و ای کاش نزدیک بودیم تا می تونستم در خدمتتون باشم

      Delete
    2. نوش جونتون..♥لاله جان

      Delete
    3. :* ممنونم. امیدوازم شمام درست کنید و ازش لذت ببرید

      Delete
  8. وااااى لاله چقدر اينا خوشگلن! ... چند بار هى اومدم كه ابراز احساسات كنم و طبق معمول آي پد عزيزم تو صفحه ارر داد! ... راستى خوش به حال بإمداد جون با اين مامان ماهى كه داره! ... آدم بسى كيف مى كنه!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ممنونم عزیزم تو همیشه لطف داری
      ♥ ایشالله که بامدادم همین احساس و داشته باشه

      Delete
  9. سلام لاله عزیز
    ممنون که خودتون رو معرفی کردین . میخواستم به سایتتون سر بزنم، رفتم سراغ لینک دوستان که از لینکتون وارد شم ، اونجا نبود !!! دوباره وارد کردم. یک کمی من حواس پرتم که یادم میره دو بار چک کنم و یک کمی هم فرمت سایت وادنگیه !!!! این حلقه ها خیلی خوشگله بخصوص توی اون دست کوچولوی پسرونه برای من خاطره انگیزه . و اما یک سوال در فر پیاز کریسپی میشه یا طعم پیاز گریل شده پیدا میکنه؟ شاد باشید

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام گیتا جان
      راستش منم فراموش کرده بودم لینکتون کنم و حالا هم که قبل از جواب به کامنتتون اینکار و کردم بیش از پنج شش بار لینک رو وارد کردم تا بالاخره انجام شد در صورتی که قبلا همون بار اول وارد می شد

      در مورد سوالتون باید عرض کنم نه پیازها بخاطر استفاده از خمیر و چیپس طعم متفاوتی نسبت به وقتی که به تنهایی گریل می شه پیدا می کنه
      :*** امیدوارم اگه درست کردین خوشتون بباد

      Delete
  10. لاله جان خوش آمدی تازه امروز دیدم دوباره بلوگتان راه افتاده و کلی خوشحال شدم که دوباره دستورهای قشنگ و با سلیقه ات را دوباره می بینیم و استفاده می کنیم. موفق باشید
    لاله شیخانی

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام عزیزم
      خیلی محبت دارین
      ♥ ممنونم

      Delete
  11. اواااااااااااا سلاممممممم برگشتی لاله جوون
    چرا عکسهات تو ریدرم نمیاد :(( من شانسی اومدم وبلاکت دیدم

    خوشحالم برگشتی عزیزم

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام لیلا جون
      منم از دیدن کامنتت و عکس این شکموی بامزه خیلی خوشحال شدم

      ♥ مرسی عزیزم

      Delete
  12. سلام عزیزم
    خیلی کارهات جالبه چون برات مهمه و یه دقت نظر ویژه توش هست من تقریبا هر روز به وب شما سر می زنم و منتظر کارهای جدید شما هستم . موفقیتت روز افزون گلم .
    ارادتمند فرزانه غنا-آکرا

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام فرزانه جون ببخشید دیر جواب می دم
      ممنونم عزیزم این چند روز که درگیر بودم ولی الان یه پست آماده می کنم می ذارم
      :)))))))) راستی آقای دکتر کجان؟؟؟ اولین باره تنها اومدی

      Delete
  13. اومده بودم از اين ورا يه دور ديگه عكس اين حلقه هاى خوشگل پياز رو نگاه كنم گفتم احوال لاله جونم رو هم بپرسم. لاله فكر كنم سخت مشغول پست شب يلدا هستى! بى صبرانه منتظريم و كلى برات انرژى خوب مى فرستم كه همه كارات خوب پيش بره!

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام شبو جان مرسی عزیزم
      نه بابا این چند وقت کمی درگیر بوده ام و کمتر توی خونه بودم تا بتونم کاری آماده کنم
      و متاسفانه تا الان که هیچ کاری برای یلدا نکرده ام و فکر هم نمی کنم برسم کاری بکنم البته برای وبلاگ و گرنه سنت که بهرحال همیشه
      :)) برپاست
      :* بهرحال مرسی که به یادمی انشالله یلدای خیلی خوبی در پیش داشته باشی

      Delete
  14. وای چقدر خوشگل شده به به دستت طلا لاله جون

    چقدر خوشحالم که برگشتی و باز پست میگذاری.
    عزیزم سه تا پست جدیدت عالی بودند.

    یلدات مبارکککککککککککککک
    آپم و منتظرت

    ReplyDelete
    Replies
    1. ممنونم نگین جان
      یلدای شمام پیشاپیش مبارک

      Delete