Thursday, August 02, 2012

کوکو لوبیا سبز

یکی از انواع کوکو که کمتر تو فرهنگ غذاهای روزمزه ما جا افتاده کوکو لوبیا سبز است که هم سریع آماده می شه، هم خوشمزه است و هم ظاهر قشنگی داره. ضمن اینکه گزینه خوبی برای کسایی است که به غذاهای گیاهی علاقمندند. اگه این کوکو رو  تو قالب مافین درست کنین برای پیش غذا خیلی خوشگل می شه که انشالله فرصتی باشه توی پست های بعدی یه نمونه ازش می ذارم.
مواد لازم برای ٢ نفر:
لوبیا سبز ١٥٠ گرم
تخم مرغ ٤ تا ٣ عدد
پیاز داغ سرخ شده ٣ قاشق
آرد ١ قاشق مرباخوری
زعفران دم کرده ١ قاشق مرباخوری
نمک، فلفل، ادویه به میزان لازم
روغن برای سرخ کردن ٢ تا١ قاشق غذاخوری
جوش شیرین ١ قاشق چایخوری سرپر ( در صورت تمایل برای حفظ رنگ لوبیا سبز )
طرز تهیه: 
ابتدا لوبیا سبزها رو به اندازه یه انگشت خرد و آب پز می کنیم. برای اینکار اول اجازه می دیم آب که مقداری نمک بهش زده ایم ،  جوش بیاد و بعد لوبیا سبز ها رو بهش اضافه می کنیم. اگه بخوایم لوبیا سبزها رنگ خودش رو حفظ کنه بلافاصله بعد از اضافه کردن اونا، جوش شیرین رو اضافه می کنیم و وقتی لوبیا سبز نسبتاً پخته شد داخل آبکش ریخته و با آب سرد می شوئیم.
 حالا تخم مرغ، پیازداغ، آرد، زعفران، نمک، فلفل و ادویه رو در ظرفی ریخته مواد رو با هم مخلوط می کنیم و لوبیا سبز رو بهش اضافه می کنیم. ته ظرف یا قالب دلخواهمون رو روغن ریخته ( ابعاد ظرف من حدوداً ١٥ × ١٠ بود )  و اجازه می دیم به مدت ٣٠ - ٢٠ دقیقه داخل فر از پیش گرم شده بپزه.
( من ابتدا ٣ ولی بعد از ٤ تخم مرغ استفاده کردم ).
به همین سادگی، به همین خوشمزگی...:))
امیدوارم درست کنین و از اون خوشتون بیاد :))

پست های پیشنهادی:

19 comments:

  1. آموزش اونم با این همه عکس اصلا کار ساده ای نیست. ای داد من چرا از هر انگشتم هنر نمیباره آخه!!!!!!!!!امیدوارم هیچ وقت خسته نشی. خیلی دوست دارم کاراتو. همیشه شاد باشی عزیزم

    ReplyDelete
  2. مرسی دوست من :) قطعا شما هنرمندتر از من هستین, ولی منم سعی می کنم در حد توانم بهتر عمل کنم
    *** شما هم شاد باشید و بازم ممنون

    ReplyDelete
  3. عالیه خانومی ؛ دوست میدارم ؛ به زودی میدرستم ؛ مرسی :)

    ReplyDelete
  4. ممنونم رز عزیز :) ایشالله که درست کردی خوشت بیاد
    :)خبرش و به منم بده

    ReplyDelete
  5. دستت درد نکنه لاله جون. خیلی خوب شده. من همیشه لوبیا ها رو کوچیک تر می کنم تقریبا کمی بزرگتر از اندازه ی لوبیای لوبیا پلو ولی این شکلی که تو درست کردی خیلی خوشگله. دفعه ی بعد اینجوری درست می کنم. مرسی عزیزم

    ReplyDelete
    Replies
    1. ممنونم شادی جوووون :) غذایی که شما درست کنی حتما خیلی عالی می شه ولی امیدوارم اگه این رو هم امتحان
      کردی خوشت
      *** بیاد

      Delete
  6. کارهات مثل تابلوست لاله جون..واقعا عالی شدن

    ReplyDelete
    Replies
    1. *** ممنونم هاینه جووون :)) نظر لطفت است

      Delete
  7. چقدر غذاى ساده، سالم و شيكى هست، ممنون حتما امتحان ميكنم... خيلى با سليقه به به
    ففر
    ؛)

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام ففر جون من و ببخش
      امروز چند تا کامنت همزمان باهم داشتم و چون این پست مال قبل بود به کل یادم رفت جواب شما رو بدم
      ***...ممنونم عزیزم خوشحالم که دوست داشتی و بازم عذرخواهی می کنم بابت تاخیر

      Delete
  8. من عشق کوکو‌های تپل و مپل هستم . خیلی‌ دوستش داشتم لاله جون . مرسیییییییییییی عزیزم .

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) خواهش می کنم, نوش جونت عارفه جووون

      Delete
  9. مرسی واسه رسپی های خوشمزت...میشه تو این کوکو از سیب زمینی رنده شده یا پخته پوره شده استفاده کرد؟مرسی عزیزم

    ReplyDelete
    Replies
    1. ***خواهش می کنم سارا جان
      راستش نمی دونم همین نتیجه رو بده یا نه
      ولی من خودم تصمیم دارم با بامیه و سیب زمینی یه غذای جدید درست کنم اگه خوب شد حتما تو
      :) وبلاگ می گذارم اونوقت بهتر می تونین نتیجه بگیرین

      Delete
  10. مصی ولیزادهApril 17, 2013 at 2:41 AM

    من انقدر از کامنت انونیموس اولین کامنت خوشم اومد که نمیتونم دیگه چیزی بنویسم.خیلی با مزه بود.
    شاد باشی لاله خانم

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)))))
      :* ممنونم مصی جون شما هم

      Delete
  11. سلام لاله جون بسیار ممنون از اموزشهای خوبتون
    خیلی دوست داشتم اینو ممنون
    عزیزم دمای فر رو ننوشتین روی چه درجه ای باشه منون میشم بهم بگین
    میخواستم امروز درستش کنم

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام عزیزم ممنونم ازتون و خوشحالم که دوست داشتید
      لطفا درجه فر رو روی 200 درجه فارنهایت تنظیم کنین
      امیدوارم خوشتون بیاد و ار حالا نوش جونتون

      Delete
  12. ما در تبریز کوکوی لوبیا سبز رو متفاوت درست میکنیم. با مواد : لوبیا سبز , سیب زمینی , هویج , کالباس . ابتدا این مواد رو جدا جدا سرخ میکنیم و بعد تخم مرغ و ادویه میزنیم .

    ReplyDelete