Tuesday, December 26, 2017

فراید براون رایس

خیلی سعی کردم برای این غذا یه عنوان فارسی پیدا کنم اما واقعا نشد. برنج قهوه ای سرخ شده حداقل به خود من حس خوبی نمی ده چون در واقع این غذا رو تفت می دن نه اینکه سرخش کنن پس عجالتا فارسی رو پارس می داریم اما از اسم اصلی غذا که به انگلیسی هست استفاده می کنیم.
اینجا برنج های قهوه ای مختلفی هست که از لحاظ بافت بنظر متفاوت میان. این مدلی که من امروز استفاده کردم ورژن افريقایی برنج قهوه ای هست که همونطور که در ادامه توضیحات عکسش رو خواهید دید یه مقدار بافتش محکم تر از مدل های دیگه ست و گرچه دونه بلند نیست اما طعم خیلی خوبی داره. اینکه از چه مدل برنج قهوه ای استفاده کنید هیچ تفاوتی نمی کنه مهم اينه كه به خاطر خاصيتش هرازگاهى اون رو در برنامه غذايي مون جا بديم.

قبل از شروع لازمه بگم فرايد رايسها (برنج سرخ شده) به نوعى برنج گفته ميشه كه پس از طبخ همراه با برخى مواد غذايي ديگه من جمله سبزيجات مختلف و تخم مرغ نيمرو شده تفت داده ميشه 
من بخاطر اينكه برنج قهوه اي طعم بهترى پيدا كنه معمولا اون رو به صورت فرايد رايس درست مى كنم و داخل سبزيجات هم از عصاره گوشت استفاده مى كنم تا يه مقدار طعم بگيره که در ادامه کامل توضیح می دم...

مواد لازم:
برنج قهوه ای  ۴ پیمانه
هویج ۱ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
عصاره گوشت ۱ عدد
طرز تهیه:
قبل از هر چیز عکس برنج رو براتون میزارم که متوجه بشید چرا برنج من رنگش تیره است و احتمالا با برنج قهوه ای که شما می شناسید فرق داره. اما همونطور که در بالا هم گفتم نوع برنج خیلی فرقی با هم نداره و روش کار یکی است.
بهرحال برنج رو از چند ساعت قبل خیس می کنیم و مثل برنج معمولی آبکش و دم می کنیم.من گاهی هم اون رو به صورت کته درست می کنم پس این قسمتش به خودتون بستگی داره. منتها تفاوتی که با برنج سفید داره در اینه که مقدار بیشتری آب برای پخت نیاز داره که این رو خودتون باید بسته به جنس برنجتون تشخیص بدید. 
حالا سبزیجات رو نگینی خرد می کنیم.
و در کمی روغن تفت می دیم ترجیحا اجازه ندید سبزیجاتتون خیلی نرم بشه پس همین که کمی تفت دادید پودر عصاره گوشت رو در یک استکان کوچک اب حل می کنیم و به سبزیجات اضافه می کنیم و اجازه میدیم اب گوشت به خرد سبزیجات بره.
حالا برنج رو به سبزیجات اضافه کرده و یه مقدار با هم تفت بدید و تمام. 
من معمولا برنج قهوه ای رو با مرغ سرو می کنم شما هم در کنارش هرچه که دوست داشتید بزارید و درکنار خانواده از خوردن این غذای مقوی لذت ببرید.

نوش جان***

No comments:

Post a Comment