Thursday, August 30, 2012

رولت شکلاتی

یکی از علائق ما ایرانی ها شیرینی های تر است که رولت هم یکی از اونهاست. خصوصاً توی مهمانی های رسمی و مجلسی ترجیح می دیم با شیرینی های تر از مهمانهامون پذیرائی کنیم تا شیرینی های خشک. به عقیده من توی شیرینی های تر درست کردن رولت برخلاف اونکه شاید در وحله اول سخت به نظر بیاد، خیلی ساده است یا بعبارتی جزء ساده ترین اونهاست. به همین دلیل با عرض معذرت از کسایی که در تهیه این شیرینی خبره هستن و ممکن است توضیحات من براشون پیش پا افتاده باشه،  تصمیم دارم یه مدل خیلی ساده از اون رو به همراه نکاتی که به نظرم می رسه برای دوستان تازه کارم توضیح بدم که امیدوارم مفید باشه.

مواد لازم:
تخم مرغ ٨ عدد
آرد ٤ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو ٤ قاشق غذا خوری
شکر ١٠ قاشق غذا خوری
وانیل ١ قاشق چای خوری
کرم تارتار ١ قاشق چای خوری
رنده پوست ١ عدد پرتقال ( در صورت تمایل )
کمپوت هلو ١ قوطی ( یا ٢ عدد هلو شیرین رسیده اسلایس شده)
خامه فرم گرفته حدوداً ٣ پیمانه
طرز تهیه:
ابتدا ته یه سینی ٤٠ × ٣٠ رو چرب کرده, کاغذ روغنی می ندازیم و فر رو روی حرارت ٢٠٠ درجه  سانتی گراد گرم می کنیم.  آرد و پودر کاکائو رو الک کرده و کنار می گذاریم. زرده و سفیده رو از هم جدا می کنیم. شکر و وانیل رو به زرده اضافه و با همزن می زنیم تا کرم مانند و کش دار شه. در صورت تمایل رنده پوست پرتقال رو هم اضافه می کنیم.
بعد سفیده رو می زنیم و وقتی شروع به کف کردن کرد کرم تارتار رو به اون اضافه می کنیم و تا جایی که کاملاً سفت شه و از ظرف نریزه به هم زدن ادامه می دیم.
حالا سفیده رو به حالت دورانی و خیلی آرام با زرده مخلوط و آرد و پودر کاکائو رو به اون اضافه می کنیم. وقتی مایه مون یک دست شد اون رو داخل سینی ریخته و دو سه بار آروم روی میز می کوبیم تا هم هوای داخل اون خارج شه و هم مواد رولت یک دست توی سینی پخش شه.
حالا سینی رو به مدت حدوداً  ١٢ - ١٠ دقیقه داخل فر می ذاریم. نکته ای که اینجا باید رعایت کرد اینه که خمیر در عین پختگی نرم بمونه . یعنی اگه بیش از مقداری که لازم است توی  فر بمونه خشک می شه و موقع رول کردن با مشگل مواجه خواهیم شد. حالا اگه احیاناً زمان از دستتون رفت و رولتتون خشک شد، موقعی که رولت رو از فر در میارین دو تا دستمال آشپزخانه رو مرطوب کنید یکی زیر و یکی روی رولت بندازین و وقتی احساس کردین رولت نرمی خودش رو به دست آورده و موقع رول کردن ترک نمی خوره, اون رو با همون پارچه رول کنین. البته مراقب باشید حوله تون فقط کمی مرطوب باشه چون رطوبت زیاد باعث می شه کیک حالت خیسی و خمیری به خودش بگیره و کیفیت و زیبایی خودش رو از دست بده.
برای اینکه بفهمیم خمیر یا نون رولت پخته یا نه؟ می تونیم با دستمون اون رو امتحان کنیم اگه مواد به دستمون چسبید نشون دهنده این است که باید یه مقدار دیگه داخل فر بمونه تا پخته شه و اگه نه ... یعنی نون رولت ما اماده است. حالا سینی روبه صورت وارونه روی یه پارچه یا ترجیحاً کاغذ روغنی قرار داده و باهمون کاغذ یا پارچه رول می کنیم. برای حداقل یک ساعت داخل یخچال می گذاریم تا خوب خودش رو بگیره و حالتش رو حفظ کنه.
بعد بسته به ذائقه مون حدود یک تا یک و نیم پیمانه از خامه رو که توی این پست در موردش توضیح داده ام، روی سطح رولت می ریزیم و با کاردک صاف می کنیم تا خامه همه جا و به طور یکنواخت پخش شه. برش های هلو رو روی اون چیده و رول می کنیم و روی رولت رو با باقیمانده خامه می پوشونیم و به هر شکلی که دوست داشتیم تزئین می کنیم. روشی که من اینجا استفاده کردم در عین سادگی خوشگل است و برای تازه کارها کاملاً راحت است و هیچ احتیاجی به مهارت نداره. برای اینکار همین که خامه رو روی سطح رولت پخش کردین کاردک رو روی سطح خامه بذارین و بردارین. با اینکار خامه به ته کاردک می چسبه و وقتی اون رو از سطح خامه بلند می کنیم  شکل قندیل به خودش می گیره. یه تزئین ساده در عین حال شیک :)
 در آخر روی اون رو با پودر کاکائو می پوشونیم.
حالا اگه وقت داشتیم برای حدوداً نیم ساعت تا یک ساعت دیگه رولت رو داخل یخچال می ذاریم تا خامه خنک شده و خودش رو خوب بگیره و اگه نداشتیم شروع می کنیم به برش دادن اون. 
برای برش رولت یا هر نوع شیرینی تر که در اون از خامه بکار رفته, بهتره بعد از یکی دو برش اول, چاقو رو در آب خیلی داغ زده و با حوله آشپزخانه اون رو خشک و شیرینی رو برش بدیم تا برشهای تمیز و یک دستی داشته باشیم. اگه اره آشپزخانه داشتین که بهترین وسیله برای برش کیک است ولی اگه نداشتین با همون چاقوی آشپزخانه هم می تونین رولت رو به خوبی برش بدین.
بعد داخل کپسول های کاغذی گذاشته و در ظرف مخصوص سرو قرار بدین و به همین سادگی رولتی به زیبایی رولت های قنادی ها داشته باشید :)
چند نکته برای داشتن یک رولت خوب:
* توجه داشته باشید که فرتون حتماً داغ داغ باشه.
* مواد خشک از قبیل آرد و پودر کاکائو را دو یا سه بار الک کنید.
* زرده رو فقط در حدی بزنین که مایه به صورت کرم در بیاد و اگه بیش از حد بزنین سطح رولت چسبناک شده و به حوله یا کاغذ روغنی تون می چسبه که در اینصورت اگه بخواین رولت رو بدون خامه و ساده سرو کنین شکل ظاهری زیبایی نخواهد داشت. 
* به زمان پخت دقت کنید تا رولتتون خشک نشه.
*
*
به همین سادگی به همین خوشمزگی :)

47 comments:

  1. kheili alie lale jon dastet dard nakone ishala tu hamin roza dorostesh mikonam merci azizam..ama ie soal tu sinimon ke mikhaim mavado beizim kaghaz roghani nazaram?mitarsam bechabe..mishe mavado nesf kard?

    ReplyDelete
  2. *** ممنونم سحر جان امیدوارم درست کنی و خوشت بیاد
    در مورد چرب کردن کاغذ روغنی من خودم معمولا خیلی کم اون و چرب می کنم ولی چون جایی خونده بودم که روی کاغذ روغنی رو نباید چرب کرد چون باعث دفرمه شدن رولت می شه توی مطلبم نیاوردم که اطلاعات اشتباه به کسی ندم
    در مورد نصف کردن مواد چون بکینگ پودر نداریم فک نمی کنم مشگلی پیش بیاد. من خودم چون اهل امتحان کردنم و برام مهم نیست اگرم خوب نشه گاهی از این کارا می کنم (نمونه اش همین دستور است که مقدارهاش رو از خودم داده ام و وقتی دیدم خوب شد شِر کردم. ولی شما اگه میخوای با 4 تخم مرغ این رولت رو درست کنی چون اکثر دستورها مثه هم است و بیشتر, نکاتی که باید رعایت بشه مهم است, می تونی سرچ کنی و یه دستور از رولت شکلاتی چهار تخم مرغی پیدا کنی که امتحان شده هم باشه و باقی مراحل رو اگه دوست داری به همین روشی که من گفتم پیش بری
    :)) موفق باشی

    ReplyDelete
  3. azizam man ahle coment gozashtan nistam ama mikhastam bet begam man dastorato hich vaght jai gozin nemikonam chon vaghti az veblaget ie chizo dorost mikonam mahshare..ino bet ghablanam gofte bodam azizam..golam ie soali ke dashtam azat bejaie kereme tar tar 1 ghashoghe ghaza khori ablimo mirizam moshgeli pish nemiad ke?merci lale jon..rasti azizam hanoz bamiaro dorost nakardam har vaght dorost kardam khabaresho bet midam.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. سحر جان ممنونم از این همه اعتمادت به من و رسپی هایی که می ذارم
      امیدوارم وقتی این شیرینی رو هم درست می کنی ازش خوشت بیاد

      در رابطه با جایگزین کردن کرم تارتار با آب لیمو یا جوهر لیمو توی بعضی دستورها مثه شربتی که درست می کنیم هیچ مانعی پیش نمی یاد ولی در این مورد بخصوص بعید می دونم بشه جایگزین کرد خصوصا چون آب لیمو حالت مایع داره و ممکن است روی سفت شدن سفیده اثر عکس بذاره یا ترشش کنه البته همه اینایی که می گم احتمالات است ولی به نظر من بهتره یا همون کرم تارتار رو اضافه کنی یا اصلاً چیزی نزنی

      Delete
  4. خیـــــــــــــــلی خوشمزه شده مرسی لاله جون

    ReplyDelete
    Replies
    1. ای وای من چرا الان این مسیج و دیدم
      ببخشید لیلا جون و ممنونم

      Delete
  5. سلام لاله جونم . کامنتات برام اومده یکی دو تاش . اما میدونم که بعضی وقتا گذاشتن کامنت سخته و ادا و اصول در میاره پرشین بلاگ قربونت برم . خودتو اذیت نکن
    دست گلت هم درد نکنه به خاطر این دستور خوب که تو سفره ایرانی گذاشتی

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام الی جووون ممنونم از لطفت
      اره بعضی وقتا گیر می ده این دفه اصن دکمه ارسال غیر فعال بود و برام جالبه که می گی
      :)) اومده
      راستی کرمان خوش می گذره؟ از بودن در کنار خواهرت حسابی لذت ببر ... من که از این نعمت محرومم
      ***و دلم حسابی برای دو تا خواهرم تنگ شده

      Delete
  6. لاله جون رولت که خوشمزه شده شکی‌ نیست . دست گلت درد نکنه . عزیزم من دیونه این سرویس چایی خوری خشگیت شدم . خیلی‌ قشنگ هست . کلی‌ ازش عکس گذاشتی دل منو آب کنی‌ !!!!!! . خیلی‌ برازندت هست دوست هنرمند و خوش سلیقه من .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ای جان ... قابلت رو نداره عارفه جووون
      من خودمم وقتی تو این فنجونا چایی می خورم احساس می کنم چایی ام خوش عطرتر شده
      *** ای کاش می دیدمت تا بهت تقدیم کنم

      Delete
  7. لاله جان سلام خیلی ن .... مردی اینجا که از این چیزای خوشمزه برامون درست نمیکنی فقط میری اونجا عکسشو میزنی تو وبلاگت که دل ما رو آ ب کنی

    ReplyDelete
    Replies
    1. آقامجید شرمنده ام :)))) آیکون خجالتش کدومه؟؟
      .قول می دم این سری که اومدم جبران کنم
      :) اولیشم همین رولت است قول. قول. قول. قول مردونه

      Delete
    2. salam azizam,bebakhshid ye chand ta soal dashtam in khameye form gerefte chejori dorost mikonan,ya to biroon amadash chejori hastesh?
      badesh in crem tartar chiye?
      merci az hameye dastoraton

      Delete
    3. :)) سلام خواهش می کنم
      اگه روی لینک زیر کلیک کنید در مورد خامه به تفصیل توضیح داده ام
      http://sabzotorsh.blogspot.ca/2012/08/blog-post_8895.html

      در مورد کرم تارتار باید بگم این کرم بر خلاف اسمش یه نوع پودر شیمیایی سفید رنگه که برای بهتر فرم گرفتن سفیده تخم مرغ به اون اضافه می شه در واقع به ازای هر سفیده تخم مرغ 1/8 قاشق چایخوری کرم تارتار اضافه می کنیم که چون اینجا ما 8 عدد تخم مرغ داشتیم می شه 1 قاشق چایخوری
      البته من خودم تا بحال از اب لیمو استفاده نکردم ولی جایی خوندم میشه از 1/2 قاشق چایخوری اب لیمو به جای کرم تارتار استفاده کرد

      برای اینکه بدونی اصلا چرا کرم تارتار استفاده می کنیم باید بگم بهترین ظرف برای زدن سفیده تخم مرغ ظرفهای مسی است که امروزه کمتر توی خونه ها پیدا می شه و کرم تارتار در واقع جایگزین اون ظرف مسی برای بهتر فرم گرفتن سفیده است
      :) امیدوارم توضیحاتم کافی بوده باشه

      Delete
    4. نسرین جان انگلیسی کرم تارتار رو پرسیده بودی می شه

      cream of tartar :))

      Delete
  8. به به لذت بردم. حظ کردم. واقعا عالیه خانوم. مرسی و آفرین به اینهمه سلیقه :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) ممنونم شادی جووون لطف داری عزیزم

      Delete
  9. سلام لاله جون از دیدن کارات لذت میبرم. عزیزم تو عکسها دیدم شما از الک چرخان استفاده میکنی. راستش منم تصمیم دارم بخرم ولی دو دلم. آخه بعضیا گفتن سوراخها این الک یه کمی درشته و گلوله های آرد راحت ازش عبور میکنه. این حرف درسته؟
    شما چند بار آرد رو باهاش الک میکنی؟ 1بار یا 3بار؟
    بعد دیدم قیمتها هم متفاوته. 8 تومن و 16 و 25 و 34. برا شما چه قیمتیه؟ راضی هستی؟
    من میخوام یه مارک خوب بخرم که هم از نظر هوادهی و اینا مشکلی نداشته باشه یعنی کارایی داشته باشه هم این که موقع کار آرد به اطراف پخش نشه. آخه این الک کردن خیلی حرص دراره واسم.
    مرسی از کمکت عزیزم
    سمیه
    سمیه

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام سمیه جان ممنونم عزیزم

      راستش من آردم رو بسته به کاری که باهاش دارم از یک تا سه بار الک می کنم و خیلی از این الک راضی ام خصوصا چون به قول شما موقع کار کردن باهاش کثیف کاری نمی شه ولی من الکم رو از اینجا خریدم و از کیفیت الکهایی که ایران به فروش می ره اطلاع ندارم ولی می دونم اونا هم خوبه
      ضمن اینکه کار سختی نیست و می تونی با فروشنده لوازم قنادی مشورت کنی و ازش بخوای
      یه نمونه خوبش رو بهت معرفی کنه که هم ریز باشه هم موقع الک کردن, خوب حرکت کنه
      :) ***

      Delete
  10. مرسی عزیزم راستش هر فروشنده ای فقط یه مارک و قیمت داشت. ولی شبیه همین که شما داری رو دیدم. باید بیشتر بگردم. اینکه گفتی بسته به کار الک میکنی یعنی چی؟ میشه بیشتر توضیح بدی؟ مثلا برا همین رولت چند بار الک کردی؟ یا اسفنجی و کیکهای دیگه ای که درست کردی. کلا چطور باید بفهمیم که تو هر کیکی چند بار باید آرد رو الک کنیم؟ ممنون که با حوصله جواب میدی

    ReplyDelete
    Replies

    1. ببینین اصلا الک کردن آرد برای چی هست؟ یکی برای اینه که اگه احیاناً توی کارخانه موقع بسته بندی آرد ناخالصی هایی وارد آرد شده باشه با الک کردن گرفته بشه
      یکی بخاطر اینکه اگه ذرات آرد به همدیگه چسبیده باشه با الک کردن به اصطلاح به یه آرد پوک دست پیدا می کنیم و این باعث می شه هوای بیشتری در داخل ارد در جریان باشه و نتیجتا خیلی بهتر تخمیر بشه و به اصطلاح ور بیاد
      و اگه ارد الک نشه مسلم است که بافتی که بدست میاریم خمیری و فشرده و به هم چسبیده خواهد بود
      حالا اینکه چی رو چند بار الک کنیم برای انواع کیک و شیرینی بهتره آردت رو دو و ترجیحا سه بار الک کنی ( برای کیک های حساس مثل اسفنجی حتما 3 بار ) ولی اگه عجله داشتی یا حوصله نداشتی برای پخت غذا اگه یه بارم الک کنی چون حساسیتش از کیک و شیرینی کمتر است خیلی مهم نیست
      در هر حال هر چی بیشتر ارد رو الک کنی میزان هوادهی بیشتر می شه نهایتا کیک و شیرینی ات بهتر در میاد
      این چیزی است که من از الک کردن ارد می دونم و امیدوارم به دردت بخوره
      :) ضمنا خواهش می کنم

      Delete
  11. ممنون لاله جون واقعا به سلیقت تبریک میگم همه وسایلی که تو درست کردن غذاها وشیرینیهات ازشون استفاده میکنی واقعا از بهترینها هستن ومطمئنا دستپختت عالیتر بازم ممنون

    ReplyDelete
    Replies
    1. *** ممنونم سایا جان خیلی خیلی لطف داری به من عزیزم

      Delete
  12. salam lale joon
    mishe lotfan tahiye cake pai sib be sorat cake yazdi ro ya bedin?
    mamnoon

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) حتما عزیزم اتفاقا تو برنامه ام هست که کاپ کیک و مافینم بذارم
      فقط این روزا کمی سرم شلوغه ولی حتما

      Delete
  13. درود مهربان

    واقعن دستتون درد نکنه و بسیار همه فن حریف هستید ( بدون تعارف )

    یه سوال داشتم این سرویس زیبا رو میشه بپرسم از کجا تهیه کردید ؟ حتی اگه اصفهان بود آدرس امکانش هست بدید؟

    سپاس گزار میشم

    ReplyDelete
    Replies
    1. *** سلام منامی جان ممنونم
      :))))))))))) خواهش می کنم :) آره عزیزم از حومه اصفهان گرفتم ... غنا
      آخه نه اینکه ما اصفهانی ها اصفهان و نصف جهان می دونیم غنا و افریقا هم از توابع اصفهان است
      ولی دور از شوخی این سرویس رو از اینجا خریدم و متاسفانه چند وقت پیش که خواستم بهش
      *** اضافه کنم تمام کرده بود با این وجود اگه ادرس بدی پیشکش می کنم یه شما

      Delete
  14. لاله جون سلام ، من رولت شکلاتی رو درست کردم ممنونم بابت دستور خیلی عالیتون . مزه اش خوب شده ولی پودر کاکائویی که آخر سر روش پاشیدم توی خامه حل شد ، واسه شما اینطوری نشده بود میشه راهنماییم کنید لطفا؟ چندوقت پیش این سوال رو تو فیس بوک سوال کنید -آشپزی پرسیدم و عکس رولتم رو هم گذاشتم ولی مثل اینکه خیلی به اونجا سرنمی زنید. در هر حال اگر لطف کنی و راهنمایی کنی ممنون میشم.

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام زهره جون
      خواهش ميكنم عزيزم و عذر خواهي مي كنم بابت جواب ندادن به سوالتون، راستش فيس بوك هرازگاهي من رو بلاك مي كنه و مجبورم از يه آي دي جديد استفاده كنم،منتها مشگل اينجاس كه ادمين ديگه اين پيج خيلي به ندرت به پيج سر مي زنن و پيغام من رو براي ادمين شدن مجدد نمي بينن، به همين خاطر شرمنده شما و دوستان ديگه شده ام، البته به همين دليل احتمالاً پيج رو غير فعال مي كنيم و من بعد تو پيج خودم (آشپزي با سبز و ترش ) در خدمتون هستم،
      درباره سوالتون بايد بگم عكس كيكتون رو نديده ام اما به احتمال زياد بايد بخاطر خامه تون باشه، من احتمال مي دم خامه تون به سفتي و غلظتي كه بايد نرسيده و شل تر از حد لازم بوده، دليل ديگه اي به ذهنم نمي رسه ولي اگه غير از اين بوده، بهم اطلاع بدين تا براتون سرچ كنم

      Delete
  15. باسلام مجدد
    لاله عزیز، بابت پاسخ و توضیح تون ممنون وخواهش می کنم نیازی به عذرخواهی نبود عزیزم . من برای خامه رولت از پودر کرم شانتی استفاده کردم . نمی دونم دلیل مشکلم این هست یا خیر؟

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام عزیزم
      نه زهره جون علتش از پودر خامه نیست چون دقیقا منم از همین مارک استفاده کردم و اتفاقا خامه های پودری از لحاظ ماندگاری حتی در هوای گرم هم خوب عمل می کنن
      ولی شاید خامه تون رو کمتر از حد لازم زده باشین یعنی خامه در اون حدی که باید فرم نگرفته باشه و رطوبت شیری که در خامه هست باعث حل شدن پودر کاکائو شده باشه
      یا شاید شیری که اضافه کردین بیش از مقدار لازم بوده
      شما اگه به این پست من نگاهی بندازین می تونین خامه تون رو با اونچه باید باشه مقایسه کنین
      http://sabzotorsh.blogspot.com/2012/08/blog-post_8895.html

      Delete
    2. Laleh jun bishtar az rolete vasvase angiz o khoshgelo khoshmazat axaye ghashang va maheranat mano majzub kard . az har lahaz honarmandi khanumi dastet dard nakoneh busssss

      Delete
    3. ممنونم هما جون
      *** خيلي لطف داري عزيزم

      Delete
  16. وای............... ظرفهات منو کشته.... رولتت منو کشته...
    عکسهات منو کشته.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :))))))
      ممنونم از لطفت نگين جون
      *** هميشه سلامت باشي ايشالله

      Delete
  17. ye salamo ye khaste nabashid beheton.hame chi aliiiiii bod vaghean lezat bordam mer300..

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام آزاده جان، ممنونم عزيزم و خيلي خوشحالم از اينكه خوشتون اومده

      Delete
  18. سلام من تازه با وبلاگتون آشنا شدم.خیلی خوشحالم .و از عکس های زیبایی که با کیفیت بسیار عالی می گذارید تشکر می کنم.

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام زري جان
      منم از آشنايي با شما خوشحالم و ممنونم از كامنتتون
      :*

      Delete
  19. سلام لاله خانم ، خدا قوت ، من دیروز با صفحه تون آشنا شدم، صفحتون خیلی جذاب و مطالبش خیلی کاربردیه ، انشالله که بتونم به نحو احسنت دستوراتتونو به کار ببرم.

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام میترا جان از اینکه شما رو اینجا می بینم خوشحالم
      امیدوارم از هر دستور غذایی که استفاده می کنین لذت ببرید و راضی باشید

      Delete
  20. چقدر اینو دوست داشتم
    تا حالا رولت درست نکردم ..به این دلیل که با مایکروفر کار میکنم و نمی تونم سینی بزرگی بزارم توی فر
    شاید یه مینی رولت درست کنم یه روزی :))))))
    ممنون عزیزم از دستورات عالی

    ReplyDelete
    Replies
    1. ممنونم شادی جان
      عزیزم :) انشالله درست کنی و از خوردنش در کنار خانواده لذت ببری

      Delete
  21. salam lale joon,age emkan dare mavade avalia ro esme English oona ro dar kenare esme Persian begid ta ma ke iran nistim rahat tar va daghigh tar betoonim tahie konim,masalam vase rolet ke gofte boodid (dijon mustard)kheli khoob bood chon inja dah joor Sauce khardal bood ke man nemidoonestam kodoomo begiram age nagofte boodi,merci azizam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام بر شما
      دوست عزیزم واقعیت اینه که هر دستور غذایی که اینجا می بینید حداقل دو تا سه روز وقت و زمان از من می گیره خصوصا برای عکاسی ,تنظیم عکس ها و نوشتن مطلب و ... اگه بخوام همه دستورها رو به دو زبان بنویسم وقت خیلی بیشتری از من می گیره که متاسفانه برام امکان پذیر نیست
      اما بهتون قول می دم در موارد خاص مثل دیژون ماستارد اسم انگلیسی اون رو ذکر کنم و در موارد دیگه هم هر کجا مشگلی داشتید همین جا در کامنت ها بپرسید و اگه علم من اجازه داد حتما راهنمایی تون می کنم

      ممنونم از اینکه درک می کنید

      Delete
  22. سپاس از دستور های خوب وتزیینات زیباتون

    ReplyDelete
    Replies
    1. ممنون از شما غزاله جان
      خوشحالم که دوست داشتید

      Delete