Friday, February 23, 2018

قرابیه چنگال

شیرینی قرابیه چنگال از جمله شیرینی های ترکی هست با کمترین مواد و بسیار راحت. در حدی که اگه تابحال تجربه درست کردن شیرینی خونگی رو نداشته باشید هم به راحتی از پسش برمیاید و برای تجربه گزینه خوبیه. 
مواد لازم:
کره ۱۲۵ گرم
پودر قند ۱/۲ پیمانه
پودر نشاسته ۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۱/۴ پیمانه
آرد تا جایی که خمیر لطیفی بدست آید
طرز تهیه:
کره که حتما باید به دمای محیط باشه رو با همزن کمی می زنیم تا از هم باز بشه و پودر قند رو اضافه و با هم زن خوب می زنیم. تا کرم لطیفی بدست بیاد.
نشاسته رو هم اضافه کرده و مجددا همه مواد رو خوب با هم مخلوط می کنیم.
 نهایتا ابتدا روغن مایع و سپس آرد رو اندک اندک به مواد اضافه می کنیم.
قرار نیست نون درست کنیم پس همین که مثل عکس زیر حس کردیم خمیر تشکیل شده آرد بیشتری اضافه نمی کنیم. من مقدار آرد رو هم براتون اندازه گرفته بودم اما چون مدتی ازش گذشته و نمی خوام اطلاعات ناقصی بهتون بدم نمی گم اما دفعه دیگه که درست کردم همین جا مقدارش رو اضافه می کنم.
 حالا از خمیر به اندازه یک قاشق چایخوری برداشته در دست گوله کرده و روی سینی با یک چنگال روش رو طرح می ندازیم. و به مدت حدودا ۱۰ دقیقه در فر از پیش گرم شده با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد می پزیم.
 همونطور که در عکس مشاهده می کنید زیر شیرینی ها تغییر رنگ چندانی نداده. پس مراقب میزان حرارت فرتون باشید. نهایتا مقداری شکلات رو به روش بن ماری کمی حرارت داده و قبل از اینکه همه شکلات ها اب بشه از روی حرارت برداشته و اجازه می دیم تا به روش تمپر کاملا ذوب بشه بعد شیرینی ها رو داخل شکلات زده و به همین راحتی شیرینی ما آماده است.
نوش جان***

No comments:

Post a Comment