Sunday, February 04, 2018

اونیون رینگ

قبلا یه دستور از اونیون رینگ بدون روغن و در فر براتون گذاشته بودم که در این لینک می تونید طرز تهیه ش رو ببینید. امروز در خدمتتون هستم با یک دستور بی نظیر برای انواع غذاهای پفکی من این خمیر رو با پیاز درست کردم اما با میگو فیله مرغ و ماهی هم عالی می شه بسیار دستور راحتی هست. همونطور که احتمالا می دونید چینی ها درپخت غذاهای خمیری و سوخاری ید طولانی دارند و رسپی هاشون هم خیلی عالیه. من این خمیر رو از یک شف چینی که در رستورانمون کار می کرد یاد گرفتم.  نه مواد لازم انچنانی داره و نه قلق خاصی پس پیشنهاد می دم حتما امتحانش کنید و از خوردنش در کنار خانواده لذت ببرید.
مواد لازم:

پیازسفید متوسط ۲ عدد
آرد سفید ۱/۲ پیمانه
آرد ذرت ۳ قاشق غذاخوری
پودر کاستارد ۱ ق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ ق مرباخوری

طرز تهیه:
ابتدا مواد خشک روبا هم مخلوط می کنیم.
بعد مقداری آب رو کم کم اضافه می کنیم تا جایی که غلظت خمیر شبیه ماست زده شده بشه (عکس زیر) یعنی نه خیلی شل و رقیق باشه که دور پیاز رو نگیره و نه اونقدر غلیظ  باشه که حالت گلوله گلوله و سفت داشته باشه. تنها نکته ای که این غذا داره همینه پس تنها کاری که باید بکنید اینه که در اضافه کردن اون احتیاط کنید که یک دفعه خمیرتون شل نشه.
 حالا پیاز ها رو به حلقه های یک سانتی برش بدید.
و دونه دونه داخل خمیر زده و سرخ کنید.
برای اینکه متوجه بشید روغن به اندازه کافی داغ شده یا نه و دماسنج حرارتی ندارید کافیه یه سیخ یا کفگیر چوبی رو داخل روغن بزارید همچین که شروع کرد به حباب های ریز زدن نشونه اینه که روغن به اندازه کافی داغ شده.
دیدید چقدر راحته؟ پس حالا با این دستور بدون استرس روغن های چندین بار مصرف فست فودهای بیرون خودتون توی خونه این غذا یا پیش غذای خوشمزه رو درست کنید و در کنار خانواده لذتش رو ببرید.
نوش جان ***
لاله

No comments:

Post a Comment